Care sunt beneficiile coaching-ului?
Asa cum spun si definitiile cele mai larg recunoscute, coachingul in sine este un beneficiu prin faptul ca este un “parteneriat care accelereaza ritmul de invatare al clientului, performanta si progresul acestuia pe plan personal si profesional” (Federatia Internationala de Coaching)sau un proces care “il ajuta pe client sa renunte la ceea ce este acum pentru a deveni ceea ce isi doreste sa devina” (European Coaching Institute).
Mai concret si mai pe larg, un program bine structurat de coaching iti poate aduce urmatoarele beneficii:
- Iti cresti nivelul de autocunoastere: ai o imagine mai clara despre tine, cea/cel care vei fi;
- Intri intr-un proces continuu de invare si dezvoltare: accesul tau la pozitii superioare va fi mai rapid si mai facil;
- Devii mai dedicat si mai motivat in realizarea obiectivelor, fara a resimti presiuni externe (totul pornind din motivatie intrinseca);
- Iti dezvolti abilitatile interpersonale si de comunicare: te simti confortabil in relatiile pe care le ai, iti comunici mai eficient opiniile/argumentele etc.;
- Privesti oamenii si mediul intr-un mod mai optimist, mai constructiv: nu te mai lasi manipulat de propriile tale nemultumiri/frustrari, ci inveti sa le gestionezi eficient;
- Te simti mai independent: atunci cand te cunosti si te accepti pe tine asa cum esti, dar dorindu-ti sa fii tot mai bun zi de zi, incepi sa te simti mult mai liber;
- Devii mai cooperant si mai flexibil: increderea in tine si cunoasterea celorlalti cu care interactionezi, te vor face sa te pozitionezi altfel fata de acestia;
- Iti reduci conflictele cu ceilalti: inveti sa transformi conflictele in oportunitati de a invata ceva, de a te dezvolta;
- Te simti mai confortabil, mai energic, mai increzator si mai entuziast – pentru ca STII CINE ESTI si STII CA POTI FI SI MAI BUN.
Care este responsabilitatea mea in procesul de coaching?
Clientul are responsabilitatea de a asculta si de a intelege informatiile pe care le primeste de la coach, referitoare la rolul, modul de lucru si particularitatile unui proces de coaching.
Prin semnarea contractului de coaching, clientul agreeaza impreuna cu coach-ul termenii procesului de coaching: numarul si durata sesiunilor, ritmul acestora, locatia sau canalul de comunicare utilizat (internet, telefon), reprogramari, absente sau rezilierea contractului, termenii de plata, etc.
Pentru o relatie buna in coaching, este necesar respect si incredere reciproca.
Prin acordul de coaching, clientul devine responsabil de atitudinea fata de rezultat, prin modul de abordare, de implicare si de disponibilitate la schimbare necesare in procesul de coaching.
Atitudinea deschisa, sincera, flexibila si participativa sunt parte din asumarea rolului de client deschis la provocare. Atingerea obiectivelor insa depinde si de responsabilitatea cu care respecta pasii pe care si i-a propus in sesiunea de coaching.