Sanatate

Beneficiile reale ale jogging-ului

Afla de ce alergatul zilnic te face sexy!

Salutare, cum te simți? Cum ți se pare ziua de astăzi? Cu ce ai început ziua de azi?  Te rog să răspunzi pe o foaie la întrebările acestea. Așa poți fi sigur că nu te minți singur.

Okay, acum că ai scris răspunsul la cele 3 întrebări, haide să purcedem la articolul propriu-zis.

Astăzi am să îți vorbesc despre alergat, vezi jogging. O să îți spun câteva chestii de bază legate de jogging, așa că, fii cu ochii în patru și bagă bine la cap sfaturile de aici. Se spune că cea mai bună metodă de slăbit naturală care nu îți poate dăuna este alergatul. De ce? Pentru că alergatul nu are consecințe nefaste asupra sănătății organismului.Dar alergatul nu se rezumă doar la oamenii obezi. Ci, din contră, odată ce ai slăbit folosindu-te de anumite tehnici sau sfaturi avizate, modul în care îți întreții corpul este esențial.

Eu, de pildă, obișnuiam să alerg în fiecare seară (5-6/7 – adică în cinci sau șase zile dintr-o săptămână normală) pe faleză. Da, dacă ai posibilitatea să alergi pe malul Mării sau a Oceanului ori a unu râu, te sfătuiesc să o faci. Dacă nu ai opțiunea asta, încearcă să alergi pe lângă o pădure.

Ok, ce trebuie să știi despre alergat?

În primele 20 – 30 de minute se ard carbohidrații. Adică corpul se alimentează cu energie din stocul de carbohidrați. Dacă vrei să slăbești, ăsta e un semn bun. Totuși, doar după ce treci de pragul ăsta, corpul începe să consume din grăsimea din sânge făcându-l mai sănătos. Tot acum, el începe să ia din grăsimea din locurile mai vizibile și să o transforme în energie. Cu alte cuvinte, trecând pragul de 20 – 30 de minute, începi să dai jos din șunca pură.

Ok, mai devreme îți spuneam că obișnuiam să alerg seara sau noaptea. Observi că spuneam obișnuiam și nu obișnuiesc? Acum (de fapt de ceva vreme) alerg dimineața. Când mă trezesc, îmi fac toaleta de dimineață, îmi iau echipamentul și am plecat la alergat.

De ce mi-am schimbat orarul?

Pentru că dimineața ficatul este fresh, iar burtica este relativ goală. Mă rog, dacă ții cont de regula care spune să nu mănânci după orele 18.00, atunci va fi goală. Cu alte cuvinte, vei începe să arzi din grăsime mult mai repede decât dacă ai fi mâncat înainte. Plus că dacă te umfli înainte de alergat, ai șanse foarte mari să te simți nasol și să nu ai chef de nimic. Crede-mă, ți-o spun din proprie experiență.

Dar dacă nu poți alerga dimineța din cauza școlii sau a serviciului, ai grijă să o faci după-amiaza cu 2-3 ore după ultima masă servită.

O altă regulă esențială ar fi să nu bei apă în timpul în care faci jogging. Știu, la început și mie mi-a fost greu, dar după câteva zile mi se părea normal. Cu alte cuvinte, te vei adapta, fapt ce va duce la arderea mai multor cantități de grăsime. După alergat, să nu mănânci nimic timp de o oră sau două.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *